Skip to main content Skip to footer

Laptop - elektronisk musikkproduksjon

I elektronisk musikkproduksjon lærer man å komponere, spille inn, mikse og re-mikse musikk.
Du vil også lære å spille litt piano siden dette er nyttig for å jobbe i MIDI.
Du vil jobbe kreativt med å lage låter og sette sammen musikk både alene og sammen med resten av gruppa.
Vi jobber stort sett med software på kulturskolens Mac'er, men i forbindelse med kulturskolens konserter er elevene også med på rigging, oppmikking og styring av lyd.

På nivå 1 trenger du ikke noe eget utstyr for å delta. Her jobber vi med grunnleggende prinsipper for produksjon av musikk i programvaren Garageband.

På nivå 2 kreves det at du har eget utstyr å jobbe med hjemme. Dette innebærer en MAC/PC og software som f.eks Logic, Cubase, Nuendo, Pro Tools osv.
På timen vil vi jobbe i Logic Pro X, så det er en fordel hvis du også har dette programmet selv.
Vi vil også jobbe med komposisjon og arrangering så vel som bruk av kompressorer, effekter, EQ, synthesizing osv.

Timene varer i 60 minutter hver uke og er et tilbud fra og med 4. klasse. Nivåene er uavhengig av alder.

Undervisningen foregår på Buen kulturhus på onsdager.

Lærer: Steinar Jeffs

Velg