Sesam Sesam

Gitar

Det undervises i elektrisk- og akustisk gitar innenfor rytmisk og klassisk musikk.
Rytmisk musikk omfatter sjangre som pop, rock, blues, jazz, funk osv.
Som elev vil du få mulighet til å påvirke hva du lærer basert på dine interesser og behov.

Akustisk gitar
I akustisk gitarundervisning spiller vi på gitarer med nylonstrenger og lærer litt om
å spille etter besifring, etter tabulatur og noter og å improvisere og å skrive musikk selv.
Du får spille musikk fra mange ulike sjangre - alt fra musikk som er flere hundre år gammel til musikk fra vår egen tid. Du lærer «fingerspill» : hvordan det er mulig å spille flere melodier samtidig eller å akkompagnere seg selv ved å spille både melodi og akkompagnement samtidig,
og du lærer både solo og samspill med andre. Vi holder små «gitarfester» og huskonserter for å lage et godt sosialt miljø rundt gitarspillingen vår.

Du må ha eget instrument for å få undervisning i gitar på kulturskolen. Du velger selv om du vil spille akustisk- eller el-gitar.

I kulturskolen kan du velge mellom å spille i gruppe eller solo.
Solotimer er på 20 minutter hver uke, mens gruppene er på 30 minutter. Undervisning er på mandager ( Kulturtorvet, Buen), tirsdager (Buen, Betel- Svennevik), onsdager (Kulturtorvet, Buen), torsdager (Øyslebø ungdomsskole)

Nyttige lenker:

Mandal- Buen kulturhus (ikke ledig plass), Vigeland- Kulturtorvet (ledig plass), Øyslebø ungdomsskole (ledig plass), Betel Svennevik (ikke ledig plass)

Velg

Påmeld