Sang og kor

I sang og kor lærer elevene å synge sammen, finne gleden i sin egen stemme, rytmeforståelse og ulike sjangre.

KOR
Koret er et tilbud til alle sanglade barn.
Vi har kor som er delt i ulike aldersgrupper.
Det arbeides med grunnleggende sangteknikk og "kor-oppdragelse".
Vi vil lære å bruke stemmene våre på forskjellige måter avhengig av sangsjangre.
Vi vil jobbe med å oppnå gode resultater i samarbeid med de andre.
Vi vil lære å varme opp stemmene våre med ulike øvelser og synge både unisont og flerstemmig i fine harmonier.
Det er sterkt fokus på at alle trives godt i koret og er gode venner.
Koret kommer til å opptre på konserter som kulturskolen arrangerer ved ulike anledninger.

2.-4.trinn:
Tirsdager i Mandal: 15.00 -15.40

4.-7.trinn – NYTT TILBUD:
Mandager i Mandal: 17.00 - 18.00
Torsdager på Øyslebø barneskole: 17.30 - 18.30

Liker du å synge pop, rock, jazz, sanger ifra kjente musikaler, filmer og festivaler ispedd folkesanger og litt klassisk?
Da er dette noe for deg!

Det er åpen påmelding for kor i Kulturskolen for alle som går i 4.-7. klasse. Både gutter og jenter er velkommen!
Meld deg på og bli med på et kult kor! <3 <3 <3

Vi setter i gang når vi har nok påmeldte i uke 10.

SOLO SANG
Stemmen er det mest personlige instrument av alle. Undervisningen tilpasses derfor den enkelte elevs alder, kjønn, muligheter og ønsker innenfor rytmisk- og / eller klassisk sang og rytmisk og / eller klassisk stemmetrening.
Det arbeides med grunnelementer innenfor stemmebruk : kroppsholdning, pust, støtteteknikk, tonedannelse, stemmetrening, klang, artikulasjon, frasering, tekstbehandling og uttrykk .
Ved siden av lærer vi musikkteori, noter og utvikler gehør.

Sangundervisning er for alle aldre og tilbys fra 2. klasse og oppover.
Elevene får mulighet å samarbeide med instrumentalister og evt. band synge i band.

Elevene opptrer på 2-3 konserter i året i regi av kulturskolen.

Vi anbefaler at sangelever deltar i kor og eller band ved siden av soloundervisning.

Velg

Påmeld